Monday 11 February 2008

Alhamdulillah, Thank you Allah!!



Assalamualaikum warahmatullah..
Baru semalam kan saya update blog..apa kerjanya saya nak update lagi hari nih..
Untuk membaca update tentang End The Siege of Gaza Demonstration, sila scroll ke bawah lagi. Entry yang kedua dalam page ini..
Saya menulis lagi hari ini sebab saya sangat-sangat gembira, dapat sesuatu yang tak disangka!!..

Hari ini, mcm hari yang agak serabut jugak sebenarnya..
Saya pergi kelas, rasa mcm dah awal..tapi bila masuk semua dah mula menulis..
Nak pergi lecture hall, hampir tersadung, alhamdulillah pandai buat selamber..
Nak lintas jalan, lupa nak tengok kiri kanan, hampir kena langgar..
Nak pergi kelas praktikal, silap microlab pulak..
Dah balik ke GP, sekali kunci tertingal kat bilik Double A..adeih, naik bas pulak saya ke sana..
Bila balik GP, check parcel, mana laptop cooler pad tak sampai-sampai lagik nih??..
Hari yang penuh dengan accident..adeih..

Balik rumah..waktu nak masak..
Baru perasan..ada sampul yang besar untuk saya..dari Leeds..
Sekali bukak, menjerit saya!!..
Terkejut flatmate saya yg sedang memasak & yg berada di bilik..

Runner up, McNeil Responding to Symptom Competition, University of Manchester..

Flatmate saya tanya : what have you won?
Oh..rupanya ada satu lagi sampul kecil. Sampul dikoyakkan. Sekali lagi flat bergema dengan jeritan saya.

I've Won 25 GBP!!..
Saya masuk bilik dan check email. Astargfirullah, mcm manalah saya boleh begitu ignorant?Saya rupanya dah dapat email memaklumkan yang saya menang runner up sejak minggu lepas lagik, saya dah baca pun email tuh,was I too stupid not to understand what the email told me??..
Sungguh..sangat tidak disangka-sangka, syukur bebanyak..

Pertandingan ini menguji kemahiran pelajar farmasi dalam berinteraksi dengan pesakit.Ia terbuka kepada semua year, sama ada ahli British Pharmaceutical Student Association ( BPSA) ataupun tidak. Saya ahli BPSA, untuk 4 tahun pengajian..
Dalam pertandingan ini,ada simulated patient. Patient datang kepada saya, dan saya harus berkomunikasi dengannya. Saya kena tanya, dia sakit apa. bila kena, ubat apa dia dah ambil, rasa mcm mana, kena offer ubat, kena ajar cara guna ubat, kena advise supaya sakit yg sama tidak berulang..
Saya dah pernah masuk pertandingan nih waktu first year, as expected it was a total crap. But it was a good experience, sebabnya pelajar farmasi tahun pertama atau kedua tak didedahkan sangat dengan cara berkomunikasi dengan customer/patient.
Tahun nih saya masuk sebab nak tengok, how much have I improved. Saya rasa mcm teruk jugak, dan based on feedback from evaluator, there were some important points that I missed. Tak kisahlah. At least ada improvement sikit..
Sebab itulah saya melompat-lompat kegembiraan di dapur. Sungguh di luar jangkaan. Nasib baik x menang first winner. Sebab first winner kena wakil university ke semi finals di Aston sabtu nih. Taknak saya. Nak pergi Be'wah Kerabu Nite kat Bristol...
Alhamdulillah..berjaya jugak saya memanfaatkan duit yuran BPSA yg saya bayar.. at least dapat balik duit yuran..
Moga Allah terus menundukkan hati saya kepada-Nya dengan segala nikmat yang diberi.

Sekian..kena sambung belajaar...

Wassalam. Full stop.

p/s : Nasi kerabu oh Nasi kerabu....

7 comments:

Anonymous said...

syabas!

Anonymous said...

tahniah nadiah!!!
miss u...

eh, muke raih mcm menteri jerk..hoho

Anonymous said...

kenape dgn nasik kerabu?
rindu ke?
asma baru je mkn nasik kerabu kt kelantan (^_^)

Umi Kalthum Ngah said...

Assalamualaikum warahmatullah,

Tahniah daripada makcik...

Bagus begitu!

Wasalam..

Anonymous said...

wahhh... kak sue tak pernah teringin nak masuk sbb tiap2 tawun 2-3 kali kena wat cmni.. masa 2nd year lg best, dekat 20 kali kot practise mende ni.. nak muntah pon ade..

tp tahniah2!!!! mantapsss...

Ct AdAh said...

SALAM..

TAHNIAH NADIAH~ =D

Unknown said...

nadiah kate nk blanja..mane?janji tinggal janji ka?huhuh