Tuesday 10 June 2008

Catatan dari KLIA..

Salam warahmatullah..
Saya berada di KLIA sekarang, menunggu pesawat pulang ke Alor Setar.
Nak buat macam mana, Kangar terlalu canggih dan padat, lapangan terbang pun tak ada, terpaksalah mak saya pergi ambil saya di Kepala Batas..
Semalam, Isnin 9/6, pesawat saya dari Dubai sampai ke Manchester. Abang ipar Kutubad datang ambil saya dan Kutubad, dan bawa kami pergi makan. Sedap benar, Nasi dengan ikan tiga rasa, sotong masak kerabu, kailan ikan masin, dan sambal belacan semestinya!..Nyum Nyum..
Hari ini, Selasa 10/6, Kutubad dan kakak, abang iparnya pergi rumah makcik mereka di Nilai, & they dropped me off at KLIA, at 11.30 am.
Selepas check in,saya pusing-pusing, tak tahu nak buat apa.
Nampak Cafe Ritazza, saya taknak masuk, tak suka kopi dia..yg lain,seperti biasa, McDonald's, KFC,Sandwich Cafe..
Saya pusing-pusing lagi..bosan...
Saya seperti sedikit kehairanan,saya berada di lapangan terbang Kuala Lumpur,namun saya tidak rasa suasana Kuala Lumpur tuh..
Saya mencari makanan Malaysia..di manakah makanan Malaysia??..
Saya mencari nasi campur..saya cari mee goreng mamak, saya cari kedai yang serve teh o ais limau..mana kedai-kedai tuh??..
Ok..pengumuman dah ada.Pesawat dah bersedia untuk berlepas...
Tataaa....

Terima kasih.Full stop.

p/s : Food...Food...Food..

2 comments:

Anonymous said...

Salam ukhti nadiah,

Waduh2, dah sampai bumi kelahiran terchenta rupanya.. Alhamdulillah, cuti2 Malaysia lah nih yeh..

Alahai ciannya dengar citer.. on behalf MAHB nak bagi tau sebenarnya adaler makanan Malaysia kat KLIA tuh,di Food Garden kat level 2.. pas nih gi ronda2 kat tempat tu ya, insyaAllah apa yang dicari kan ditemui di situu...

Till then,do take care my dear sis :)
-KK-

Anonymous said...

betul2..mknn kt food garden tu boleh tahan...pinggan besau lagi (^_^)
hr tu amek flight balek uk mesti xsempat nk check...xpe2, next time balek singgahla situ dulu k..order roti canai pun best juga

thanks for d handmade soap color plum tu..
n keje elok2 k



with luv,
asma'